Περιγραφή Ειδικοτήτων



Πιο κάτω δίνονται οι περιγραφές των μαθημάτων ειδίκευσης. Σε περίπτωση που το περιεχόμενο των ειδικεύσεων αλλάξει τότε η ανάρτηση θα ανανεωθεί. 
 
Ειδίκευση Ελληνικά
     Το συγκεκριμένο μάθημα έχει στόχο τη δυνατότητα ανάπτυξης της ικανότητας κατανόησης προφορικού και γραπτού λόγου αυθεντικών πολυτροπικών κειμένων διάφορων γλωσσικών επιπέδων και ύφους της νέας ελληνικής γλώσσας και του τρόπου διδασκαλίας τους στα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου. Παράλληλα προετοιμάζει τους φοιτητές  στο σχεδιασμό και συγκρότηση γλωσσικού διδακτικού υλικού για την ελληνική γλώσσα ως πρώτη (μητρική) και ως δεύτερη/ξένη. Το υλικό αυτό θα ανταποκρίνεται στις γλωσσικές ανάγκες των μαθητών ( γηγενών, ομογενών  και αλλογενών) του δημοτικού σχολείου.
 
Ειδίκευση Μαθηματικά
     Κύριος σκοπός της ειδίκευσης είναι η εις βάθος μελέτη ειδικών θεμάτων μαθηματικής παιδείας και θεμάτων γνωστικής ανάπτυξης που αφορούν ειδικότερα στον τομέα των μαθηματικών. Οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με τις σύγχρονες ερευνητικές τάσεις στη μαθηματική παιδεία για τις ηλικίες του δημοτικού. Ειδικότερα το μάθημα επικεντρώνεται στην κατανόηση και μάθηση των μαθηματικών από τη γνωστική σκοπιά. Παρουσιάζονται μέθοδοι και έννοιες της ψυχολογίας των μαθηματικών για τη μελέτη των διαδικασιών μέσα από τις οποίες συντελείται η οικοδόμηση μαθηματικών γνώσεων. Επιδιώκεται επίσης, η εξοικείωση με τις δυνατότητες αξιοποίησης της τεχνολογίας στη διδασκαλία των μαθηματικών και η ανάπτυξη της ικανότητας κριτικής αξιολόγησης των προγραμμάτων που διατίθενται στην αγορά και στο διαδίκτυο. Παρουσιάζεται η χρήση διαφόρων προγραμμάτων σήμερα αλλά η προσοχή επικεντρώνεται στην ορθολογιστική χρήση τους ως εργαλεία οικοδόμησης μαθηματικών εννοιών. Επιπρόσθετα επιδιώκεται η μελέτη σύγχρονων ερευνών στον τομέα της μαθηματικής παιδείας και η ανάπτυξη ερευνών στο μικροεπίπεδο και στο μακροεπίπεδο για την οικοδόμηση μαθηματικών εννοιών στη σχολική ηλικία
 
Ειδίκευση Φυσικές Επιστήμες
   Μέσα από το μάθημα αυτό οι φοιτητές/ριες θα αντιληφθούν την πολυσυνθετότητα ζητημάτων του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης που σχετίζονται με το χώρο των φυσικών επιστημών και την αξία της συστημικής σκέψης τόσο ως επιστημονικής διαδικασίας έρευνας και μελέτης, όσο και ως παιδαγωγικής προσέγγισης για μια ολιστική διεπιστημονική και κριτική θεώρηση ζητημάτων αυτών. Στη συνέχεια θα εξοικειωθούν με ποσοτικές (επιστημονικές διερευνήσεις) και ποιοτικές - εμπειρικές τεχνικές υπαίθριας μελέτης και θα μπορούν να αξιοποιήσουν την εργασία στο ύπαιθρο ως μια παιδαγωγική προσέγγιση στην απόκτηση εμπειριών, γνώσεων και ευαισθητοποίησης γύρω από ζητήματα περιβάλλοντος, αειφορίας καθώς και σχετικών θεμάτων από το αναλυτικό πρόγραμμα των Φυσικών Επιστημών.
 
Ειδίκευση Μουσικής
     Περαιτέρω ανάπτυξη της θεωρίας της μουσικής και του τονικού συστήματος, με ειδική αναφορά στο σχηματισμό και αναγνώριση μειζόνων κλιμάκων, συγχορδιών και μετατροπίες μουσικών κομματιών. Περαιτέρω εξάσκηση φωνής και εκτέλεσης μουσικού οργάνου. Ανάλυση και εφαρμογή των μεθόδων διδασκαλίας της μουσικής κατά τους μουσικοπαιδαγωγούς Kodaly και Dalcroze, προσαρμοσμένες στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και βάσει τη σπειροειδή ανάπτυξη του παιδιού κατά τον Keith Swanwick.
 
Ειδίκευση Τέχνης
     Ο σκοπός της ειδίκευσης είναι να δώσει τη δυνατότητα στους φοιτητές και στις φοιτήτριες να μελετήσουν εις βάθος τομείς της τέχνης (όπως είναι η σύγχρονη κυπριακή τέχνη, κινήματα από την ιστορία της τέχνης) και της εικαστικής αγωγής (η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών∙ θεωρία και πράξη, διαπολιτισμικότητα και τέχνη)  για το δημοτικό σχολείο. Επιδιώκεται η περαιτέρω συστηματοποίηση και αξιοποίηση γνώσεων που αφορούν τα εικαστικά για σκοπούς προσωπικής έκφρασης (με μέσα/υλικά και τεχνικές για δισδιάστατες και τρισδιάστατες αναπαραστάσεις) και ανάπτυξης διδακτικών ενοτήτων για το δημοτικό σχολείο.
 

Ειδίκευση Φυσικής Αγωγής   
     Επισκόπηση και εφαρμογή αποτελεσματικών προσεγγίσεων της φυσικής αγωγής και μεθόδων διδασκαλίας με έμφαση σε στοιχεία που θα βοηθούσαν τους διδάσκοντες να αξιολογήσουν το έργο τους και να αποκτήσουν βαθύτερη γνώση για τη διδασκαλία της φυσικής αγωγής με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικής διδασκαλίας στη σχολική τάξη. Εφαρμογή των δοκιμασιών γενικής ικανότητας, σωματικής δυνατότητας και κινητικής εκπαιδευσιμότητας μέσω των μετρήσεων, για τη βελτίωση της διαδικασίας μάθησης καθορίζοντας στόχους, προγραμματίζοντας και οργανώνοντας δραστηριότητες έτσι ώστε να μην αποδυναμωθούν οι εσωτερικές δυνάμεις (εσωτερικά κίνητρα) και να μην αλλοιωθεί το ήθος και ο χαρακτήρας των παιδιών. Προσαρμογές στο μάθημα της φυσικής αγωγής στο σχολείο, με στόχο την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών αλλαγών του μαθητή με ειδικές ανάγκες και την πλήρη ενσωμάτωση του στο πλαίσιο της κανονικής τάξης. Σημαντικά εργαλεία για το διδάσκοντα έτσι ώστε να σχεδιάσει, να οργανώσει και να υλοποιήσει με επιτυχία το εκπαιδευτικό του έργο.