ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Α/Α | Θέμα Πτυχιακής Εργασίας | Υπεύθυνος Καθηγητής |
1 | Διαπολιτισμική ενσυνείδηση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε αλλόγλωσσα παιδιά στα Δημοτικά Σχολεία της Κύπρου. Μια εμπειρική έρευνα. | Χ”Παναγιωτίδη Άννα |
2 | Οι κοινωνικοπολιτισμικοί παράγοντες ( κοινωνία-πολιτισμός-κουλτούρα) και ο ρόλος τους στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Η περίπτωση της ελληνικής γλώσσας. | Χ”Παναγιωτίδη Άννα |
3 | Η εικόνα της Ελλάδας και της Κύπρου μέσα στα βιβλία γλώσσας για τα παιδιά της διασποράς. | Χ”Παναγιωτίδη Άννα |
4 | Η επιμόρφωση των Κύπριων εκπαιδευτικών σε θέματα μεθοδολογίας και διδακτικής της ελληνικής ως δεύτερης /ξένης γλώσσας. Μια εμπειρική έρευνα . | Χ”Παναγιωτίδη Άννα |
5 | Ρατσισμός και γηγενείς μαθητές. Η περίπτωση των Κύπριων μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. | Χ”Παναγιωτίδη Άννα |
6 | Τα γλωσσικά “ λάθη” στην ελληνική ως δεύτερη γλώσσα. Η περίπτωση των Ρώσων/ Γεωργιανών μαθητών στα σχολεία της Κύπρου. | Χ”Παναγιωτίδη Άννα |
7 | Γλωσσικά κριτήρια ( τεστ) στην ελληνική ως δεύτερη γλώσσα στα κυπριακά σχολεία . | Χ”Παναγιωτίδη Άννα |
8 | Η συμβολή των ΜΜΕ στη διαμόρφωση αντιρατσιστικής συνείδησης και συμπεριφοράς των πολιτών. Μια εμπειρική έρευνα στην Κύπρο. | Χ”Παναγιωτίδη Άννα |
9 | Γυναίκα και Εκπαιδευτική Διοίκηση 1 – Απόψεις διευθυντών, εκπαιδευτικών | Ορφανός Στέλιος |
10 | Διοίκηση και ηγεσία σε μικρά σχολεία: Προβλήματα, προκλήσεις και στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων στα μικρά υπαίθρια σχολεία της Κύπρου. | Ορφανός Στέλιος |
11 | Σχολική κουλτούρα, εμπιστοσύνη και συνεργασία ανάμεσα σε προσωπικό και διευθυντή. | Ορφανός Στέλιος |
12 | Αποτελεσματική Εκπαιδευτική Διοίκηση: Πώς είναι, πως επιτυγχάνεται. Μελέτες περιπτώσεων | Ορφανός Στέλιος |
13 | Αναδυόμενη ηγεσία στα δημοτικά σχολεία: Ποιος πραγματικά κάνει κουμάντο στο σχολείο; | Ορφανός Στέλιος |
14 | Γυναίκα και εκπαιδευτική διοίκηση 2 – Μελέτες περιπτώσεων | Ορφανός Στέλιος |
15 | Σχολικός εκφοβισμός στο δημοτικό σχολείο | Ορφανός Στέλιος |
16 | Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί και Εκπαιδευτική Διοίκηση | Ορφανός Στέλιος |
17 | Ο Αστερίξ στα κυπριακά: η διδακτική αξιοποίηση των κόμικς στα πλαίσια του κυπριακού διδιαλεκτισμού. | Τσολακίδης Συμεών |
18 | Κυπριακή διάλεκτος και ορθογραφία: περισσότερη ιστορία ή περισσότερη φωνητική; | Τσολακίδης Συμεών |
19 | Γραμματική περιγραφή και κυπριακή διάλεκτος: διδακτικές δοκιμές προσαρμογής της σχολικής γραμματικής στην κυπριακή πραγματικότητα. | Τσολακίδης Συμεών |
20 | Η συνδυαστική χρήση έντυπων και ηλεκτρονικών λεξικών στο σχολείο. | Τσολακίδης Συμεών |
21 | Γλώσσα, ιστορία και διαθεματικότητα: διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης της μεσαιωνικής κυπριακής λογοτεχνίας. | Τσολακίδης Συμεών |
22 | Διδασκαλία της κυπριακής διαλέκτου σε συστηματική αντιπαραβολή με την κοινή νεοελληνική: τι πιστεύουν μελλοντικοί και εν ενεργεία δάσκαλοι; | Τσολακίδης Συμεών |
23 | Ανοικτό θέμα | Τσολακίδης Συμεών |
24 | Ανοικτό θέμα | Τσολακίδης Συμεών |
25 | Οι διακειμενικές αφηγήσεις και τα παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας / τελευταίων τάξεων του δημοτικού. | Καρατάσου Κατερίνα |
26 | Η θεματική κατανόηση αφηγηματικών κειμένων και τα παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας / τελευταίων τάξεων του δημοτικού. | Καρατάσου Κατερίνα |
27 | Η ανταπόκριση στο ποιητικό κείμενο και τα παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας / τελευταίων τάξεων του δημοτικού. | Καρατάσου Κατερίνα |
28 | Παραδοσιακό και σύγχρονο παραμύθι. Οι αναγνωστικές προτιμήσεις των παιδιών. | Καρατάσου Κατερίνα |
29 | Απόψεις των δασκάλων για τον ρόλο της λογοτεχνίας στη σχολική αίθουσα. | Καρατάσου Κατερίνα |
30 | Απόψεις γονέων για τη θέση του λογοτεχνικού βιβλίου στη μόρφωση του παιδιού. | Καρατάσου Κατερίνα |
31 | Απόψεις εκπαιδευόμενων δασκάλων για τον ρόλο της λογοτεχνίας στη σχολική αίθουσα. | Καρατάσου Κατερίνα |
32 | Η συστηματική λογοτεχνική εκπαίδευση και η δημιουργικότητα παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας / τελευταίων τάξεων του δημοτικού. | Καρατάσου Κατερίνα |
33 | Κατανόηση και παρανοήσεις στην έννοια της πρόσθεσης. | Παναούρα Ρίτα |
34 | Χρήση τεχνολογίας στη διδασκαλία των μαθηματικών | Παναούρα Ρίτα |
35 | Χρήση προγραμμάτων δυναμικής γεωμετρίας και ανάπτυξη της γεωμετρικής σκέψης | Παναούρα Ρίτα |
36 | Χρήση αναπαραστάσεων στη διδασκαλία των αρνητικών αριθμών. | Παναούρα Ρίτα |
37 | Οι πεποιθήσεις αυτεπάρκειας των εκπαιδευτικών στη χρήση της τεχνολογίας στη διδασκαλία των μαθηματικών. | Παναούρα Ρίτα |
38 | Η ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης στη διδασκαλία των μαθηματικών. | Παναούρα Ρίτα |
39 | Η δόμηση και κατανόηση μαθηματικών εννοιών μέσω της χρήσης της παιδικής λογοτεχνίας. | Παναούρα Ρίτα |
40 | Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης στη διδασκαλία των μαθηματικών | Παναούρα Ρίτα |
41 | Η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εικαστική αγωγή | Παύλου Βικτωρία |
42 | Απόψεις εκπαιδευτικών για το νέο αναλυτικό πρόγραμμα των εικαστικών τεχνών | Παύλου Βικτωρία |
43 | Ανάλυση και θέαση έργων τέχνης: ο ρόλος τους στο μάθημα της τέχνης | Παύλου Βικτωρία |
44 | Τέχνη και διαθεματικότητα: η συμβολή των άλλων μαθημάτων στο μάθημα της τέχνης | Παύλου Βικτωρία |
45 | Το σχέδιο ως εκφραστικό μέσο και μέσο προβολής της προσωπικότητας του παιδιού | Παύλου Βικτωρία |
46 | Εξελικτικά στάδια της τρισδιάστατης αναπαράστασης: προοπτικές και προβληματισμοί | Παύλου Βικτωρία |
47 | Ανοικτό θέμα που σχετίζεται με τη διδακτική του μαθήματος της τέχνης (δυνατότητες, προοπτικές, προβληματισμοί), με το παιδί (εξελικτικά στάδια, θέματα παραγωγής και θέασης έργων, αυτοπεποίθηση, δημιουργικότητα και κριτική σκέψη), με το ρόλο του μαθήματος της τέχνης στο δημοτικό σχολείο, και με τη προσέγγιση κοινωνικών ζητημάτων μέσω της τέχνης. | Παύλου Βικτωρία |
48 | Ανοικτό θέμα που σχετίζεται με τη διδακτική του μαθήματος της τέχνης (δυνατότητες, προοπτικές, προβληματισμοί), με το παιδί (εξελικτικά στάδια, θέματα παραγωγής και θέασης έργων, αυτοπεποίθηση, δημιουργικότητα και κριτική σκέψη), με το ρόλο του μαθήματος της τέχνης στο δημοτικό σχολείο, και με τη προσέγγιση κοινωνικών ζητημάτων μέσω της τέχνης. | Παύλου Βικτωρία |
49 | Χώροι περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος (π.χ. Υδροβιότοποι) και η αξιοποίηση τους από κοντινά σχολεία στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ή η συμβολή τους στην ενημέρωση και ευαισθητοποίησης του κοινού για την κυπριακή βιοποικιλότητα ως μορφή μη τυπικής εκπαίδευσης). Συγκριτική μελέτη περιπτώσεων (περιπτώσεις περιβαλλόντων ή συγκριτική μελέτη συναφούς περιβάλλοντος σε διαφορετικές τοποθεσίες). | Κάτζη Χρυσάνθη |
50 | Το σχολείο ως πομπός περιβαλλοντικών μηνυμάτων στην οικογένεια. Παράγοντες που εμποδίζουν και παράγοντες που διευκολύνουν την υιοθέτηση του διαλογικού μοντέλου επικοινωνίας (Διερεύνηση απόψεων γονέων ή εκπαιδευτικών) | Κάτζη Χρυσάνθη |
51 | Η υπαίθρια μελέτη στην εκπαιδευτική πρακτική και η αποτελεσματικότητά της στην οικοδόμηση οικολογικών εννοιών και ανάπτυξη περιβαλλοντικών αξιών στα παιδιά. | Κάτζη Χρυσάνθη |
52 | Η χρήση λογισμικών για το μάθημα της επιστήμης: π.χ. Η παραδοσιακή διερεύνηση και η χρήση λογισμικού για τη διδασκαλία των ηλεκτρικών κυκλωμάτων στο μάθημα της επιστήμης. Αποτελεσματικότητα και πλεονεκτήματα / μειονεκτήματα της κάθε προσέγγισης. | Κάτζη Χρυσάνθη |
53 | Ο θεσμός του αειφόρου σχολείου στην Κύπρο (ή στα οικολογικά σχολεία της Κύπρου / ή της επαρχίας Λεμεσού). | Κάτζη Χρυσάνθη |
54 | Ανάπτυξη και αξιολόγηση παιδαγωγικού υλικού για την ΕΑΑ. (π.χ. ιστοεξερευνήσεις, διαδραστικά παιχνίδια, προσομοιώσεις, debate…) | Κάτζη Χρυσάνθη |
55 | Ο εμβολιασμός του αναλυτικού προγράμματος (ή ενός μόνο μαθήματος του ΑΠ ή των σχολικών εγχειριδίων) με συγκεκριμένα θέματα αειφόρου ανάπτυξης (π.χ. κλιματικές αλλαγές, κοινωνική δικαιοσύνη ή άλλα). | Κάτζη Χρυσάνθη |
56 | Η εξέλιξη του θεσμού της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην Κύπρο, μια ιστορική ανασκόπηση. | Κάτζη Χρυσάνθη |
57 | Οι απόψεις των δασκάλων ως προς τη συμβολή της μουσικής στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. | Αθανασίου Τζωρτζίνα |
58 | Ο ρόλος του διευθυντή στην αποτελεσματικότητα του μαθήματος της μουσικής στα δημοτικά σχολεία. | Αθανασίου Τζωρτζίνα |
59 | Αξιολόγηση των βιβλίων μουσικής και η χρήση τους από τους διδάσκοντες της μουσικής στο δημοτικό σχολείο. | Αθανασίου Τζωρτζίνα |
60 | Η «εξέλιξη» της λαϊκής μουσικής: οι απόψεις της κυπριακής νεολαίας σήμερα. | Αθανασίου Τζωρτζίνα |
61 | Η χρήση της τεχνολογίας ως μέσο διδασκαλίας της μουσικής στο δημοτικό σχολείο. | Αθανασίου Τζωρτζίνα |
62 | Οι απόψεις των δασκάλων ως προς τη δομή και το περιεχόμενο του νέου Αναλυτικού προγράμματος μουσικής δημοτικής εκπαίδευσης στην Κύπρο. | Αθανασίου Τζωρτζίνα |
63 | Διαθεματικότητα με άξονα τη μουσική στο δημοτικό σχολείο. | Αθανασίου Τζωρτζίνα |
64 | Οι θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής (μουσικοθεραπεία). | Αθανασίου Τζωρτζίνα |
65 | Αποκλίνουσα συμπεριφορά παιδιών σχολικής ηλικίας διερεύνηση της σχέσης με τη σχολική επίδοση στο μάθημα της φυσικής αγωγής και το αυτοσυναίσθημα. | Αναγνώστου Γαρύφαλλος |
66 | Οι απόψεις των Φοιτητών για την Ενσωμάτωση Μαθητών με Αναπηρίες σε Τυπικές Τάξεις. | Αναγνώστου Γαρύφαλλος |
67 | Παρακίνηση και αυτο-αποτελεσματικότητα δασκάλων φυσικής αγωγής στην εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων φυσικής αγωγής. | Αναγνώστου Γαρύφαλλος |
68 | Διερεύνηση του βαθμού της σχέσης ανάμεσα στον σχολικό εκφοβισμό και την εικόνα σώματος. | Αναγνώστου Γαρύφαλλος |
69 | Ο ρόλος του αυτοπροσδιορισμού και της παρακίνησης για επίτευξη στη μεταβολή της αντίληψης και της ικανοποίησης στο μάθημα της φυσικής αγωγής. | Αναγνώστου Γαρύφαλλος |
70 | Διερεύνηση της σχέσης, του προσανατολισμού των στόχων επίτευξης των μαθητών Στ΄ τάξης και του κλίματος παρακίνησης από τον δάσκαλο φυσικής αγωγής, με την εμφάνιση εκδήλωσης ηθικών συμπεριφορών. | Αναγνώστου Γαρύφαλλος |
71 | Η βία στο σχολικό μάθημα της φυσικής αγωγής. | Αναγνώστου Γαρύφαλλος |
72 | Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στις διαπροσωπικές σχέσεις με τους μαθητές και στη διαμόρφωση του κλίματος της τάξης. | Αναγνώστου Γαρύφαλλος |
73 | Αυταρχική προσωπικότητα και τάσεις ξενοφοβίας | Δημητρίου Λουκία |
74 | Επιθετικότητα και ο ρόλος των ΜΜΕ στην παιδική ηλικία | Δημητρίου Λουκία |
75 | Αποδοχή-Απόρριψη Δασκάλου προς τους «ξένους» μαθητές | Δημητρίου Λουκία |
76 | Αποδοχή- Απόρριψη Δασκάλου και το παιχνίδι στο σχολικό πλαίσιο | Δημητρίου Λουκία |
77 | Η συχνότητα της τηλεθέασης και το παιχνίδι στην παιδική ηλικία | Δημητρίου Λουκία |
78 | Ανοικτό θέμα | Δημητρίου Λουκία |
79 | Ανοικτό θέμα | Δημητρίου Λουκία |
80 | Ανοικτό θέμα | Δημητρίου Λουκία |
81 | Η διδασκαλία στο σύγχρονο σχολείο: παράγοντες που την επηρεάζουν , τρόποι αντιμετώπισης | Αθανασίου Λεωνίδας |
82 | Πως θέλουν οι μαθητές του δημοτικού σχολείου τον δάσκαλό τους | Αθανασίου Λεωνίδας |
83 | Συγκρούσεις εκπαιδευτικών-μαθητών στο σχολείο: αιτία-επιπτώσεις και τρόποι αντιμετώπισης | Αθανασίου Λεωνίδας |
84 | Ο ρόλος των γονέων στη σχολική επίδοση των μαθητών : δυνατότητες-προβλήματα και προοπτικές | Αθανασίου Λεωνίδας |
85 | Ο ρόλος της σύγχρονης οικογένειας στην αγωγή των παιδιών : Σπουδαιότητα , δυσκολίες και προοπτικές | Αθανασίου Λεωνίδας |
86 | Τα γραπτά σχόλια των εκπαιδευτικών στις γλωσσικές εργασίες των μαθητών – ανάλυση περιεχομένων | Αθανασίου Λεωνίδας |
87 | Οι προφορικές και γραπτές ερωτήσεις στο δημοτικό σχολείο στο γλωσσικό μάθημα (ερωτήσεις εκπαιδευτικών ή των σχολικών εγχειριδίων) | Αθανασίου Λεωνίδας |
88 | Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων στα δημοτικά σχολεία – αρμοδιότητες, δυσκολίες και προοπτικές | Αθανασίου Λεωνίδας |
89 | Ενσωμάτωση εργαλείων Διαδικτύου 2ης γενιάς (ιστολόγια, ιστοεξερευνήσεις, wikis ως εκπαιδευτικά εργαλεία) στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης. | Ετεοκλέους Νίκλεια |
90 | Ρομποτική στην εκπαίδευση | Ετεοκλέους Νίκλεια |
91 | Τεχνολογία και Γλώσσα (τεχνολογικός και γλωσσικός αλφαβητισμός, πολυγραμματισμός και πολυτροπικότητα π.χ. χρήση των ηλεκτρονικών λεξικών, σωμάτων κειμένων, ιστολογίων ως εκπαιδευτικά εργαλεία) | Ετεοκλέους Νίκλεια |
92 | Τεχνολογία και Μαθηματικά | Ετεοκλέους Νίκλεια |
93 | Παράγοντες που επηρεάζουν τους μελλοντικούς και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας (Η.Υ. & Διαδίκτυο) | Ετεοκλέους Νίκλεια |
94 | Χρήση της τεχνολογίας (βίντεο, ιστολόγια, wikis) ως εργαλείο στοχασμού & αυτό-αξιολόγησης μαθητών και εκπαιδευτικών (μελλοντικών και εν ενεργεία) | Ετεοκλέους Νίκλεια |
95 | Αξιολόγηση ενσωμάτωσης τεχνολογίας στα σχολεία | Ετεοκλέους Νίκλεια |
96 | Τεχνολογία και Εκπαιδευτική Διοίκηση (π.χ. πως χρησιμοποιούνται τα ιστολόγια, ιστοεξερευνήσεις, wikis μέσα στα πλαίσια της διοίκησης σχολείου και τάξης) | Ετεοκλέους Νίκλεια |
ΔΗΛΩΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Εγώ, ο/η .................................................................................................................................................. επιλέγω ως θέμα πτυχιακής εργασίας το θέμα με αριθμό ............................ Δεσμεύομαι , επίσης, με υποχρεωτική εγγραφή στο μάθημα ΔΙΠ401 κατά το χειμερινό εξάμηνο 2011-12.
Υπογραφή Σύμβουλου καθηγητή Πτυχιακής | Υπογραφή φοιτητή/τριας |
_______________________________________ | ________________________________________ |