Η πτυχιακή εργασία είναι υποχρεωτικό μάθημα για όλους τους 4ετείς φοιτητές του τμήματος. Ουσιαστικά πρόκειται για δύο διαφορετικά μαθήματα (ΔΙΠ401 και ΔΙΠ402) στα οποία ο φοιτητής κάνει εγγραφή στο χειμερινό και εαρινό εξάμηνο μιας ακαδημαικής χρονιάς. Το ΔΙΠ401 πιστώνεται με 6 ECTS ενώ το ΔΙΠ 402 πιστώνεται με 4 ECTS.
Η επιλογή θέματος πτυχιακής εργασίας είναι η πιο σημαντική απόφαση που πρέπει να πάρει ένας φοιτητής. Η ιδανική περίπτωση είναι ο φοιτητής να έχει μια ξεκάθαρη εικόνα του τι θέλει να μελετήσει στη πτυχιακή του εργασία. Στη περίπτωση αυτή, το επόμενο βήμα είναι να έρθει σε επαφή με καθηγητή του τμήματος ο οποίος έχει στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα το θέμα του φοιτητή ώστε να επιβλέψει την εκπόνηση της εργασίας. Ουσιαστικά το θέμα υποδεικνύει και με ποιον καθηγητή μπορεί να συνεργαστεί ένας φοιτητής. Για παράδειγμα ,αν ένας φοιτητής θέλει να μελετήσει μια πτυχή του σχολικού κλίματος τότε δεν μπορεί να έχει για σύμβουλο καθηγητή πτυχιακής ένα καθηγητή που ειδικεύεται στην διδακτική της μουσικής.
Αν ο φοιτητής δεν έχει ξεκάθαρη εικόνα στο μυαλό του για το τι ακριβώς θέλει να μελετήσει μέσα από την εργασία του τότε μπορεί να ψάξει για πιθανά θέματα στην ύλη των μαθημάτων που έχει διδαχθεί στο πανεπιστήμιο. Βιβλία, θέματα διαλέξεων, εργασίες, άρθρα ή συζητήσεις κατά τη διάρκεια των συναντήσεων των μαθημάτων μπορεί να προμηθεύσουν ένα φοιτητή με πιθανά θέματα.
Μία άλλη επιλογή είναι ο φοιτητής να επιλέξει πρώτα τον καθηγητή με τον οποίο θέλει να συνεργαστεί. Πιθανότατα ο φοιτητής είναι ευχαριστημένος από τη διδασκαλία και τη θεματολογία διαλέξεων ενός καθηγητή και τον επιλέγει ως σύμβουλο. Στη περίπτωση αυτή ο καθηγητής σε συνεννόηση με το φοιτητή, εντοπίζουν πιθανά θέματα εντός ερευνητικών ενδιαφερόντων του καθηγητή και καταλήγουν σε θέμα εργασίας. Το μειονέκτημα για τον φοιτητή στο σενάριο αυτό είναι ότι είναι αναγκασμένος να μελετήσει θέμα που ενδιαφέρει τον καθηγητή που επέλεξε και είναι πιθανό το θέμα αυτό να μην ενδιαφέρει τον φοιτητή και τόσο πολύ.
Η καλύτερη συμβουλή είναι να εντοπίσει ο φοιτητής από μόνος του μερικά πιθανά θέματα, να τα ιεραρχήσει κατά σειρά προσωπικού ενδιαφέροντος και στη συνέχεια μέσα από τις επαφές που θα έχει με τους καθηγητές θα καταλήξει σε ένα θέμα που τον ενδιαφέρει. Η ποιότητα της πτυχιακής εργασίας θα είναι πολύ υψηλότερη αν το θέμα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ενδιαφέρει τον φοιτητή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου